Valentines Crack

| Postat i: alla hjärtans dag, godis
Minns ni dessa jag gjorde i Julas?, Fantastiskt beroendeframkallande goda christmas crack. Dom har nu iallafall fått sig en make over och blivit Valentines Crack. Lika goda dom om kanske inte ännu godare! Här har dom samma bas, tunna saltiner, ett lager jordnötskola, men dom toppas nu av Vit choklad, Craisins (tranbärs russin) och M&M´s jordnötsgodisar och lite hjärt strössel för att passa temat.  
 
 
 
Till en långpanna behöver du ( jag har även delat receptet på hälften och gjort i en mindre form och det funkade bra det med)
 
1 paket saltiner
200 gram smör
2,5 dl farinsocker
1 dl jordnötssmör ( jag använde crunchy)
200 gram vit choklad finhackad
1 dl Torkade tranbär
1 dl M&M.s
Sockerhjärtan
 
Lägg bakplåtspapper på en långpanna och lägg ut saltinerna ganska tätt men ändå med lite mellanrum.
 
I en kastrull värmer du på medelvärme smör och farinsocker tills det börjar koka, låt koka 3 min utan att röra. Häll sedan detta över dina saltiner. Ställ in i ugnen på 200 grader i 5 min Under tiden värmer du jordnöttsmöret lätt i micron så att det blir lite mer lättflytande ( detta kan även göras på spisen i kastrull). Ta ut formen från ugnen och häll jordnötssmöret över bred ut det med hjälp av en sked. Strö sedan chokladen i ett jämt lager över. Ställ tillbaka in i ugnen i 1 min och tag sedan ut och ställ svalt. Låt chokladen svalna något innan du trycker ner tranbär och M&M´s. Strössla över hjärtana och ställ kallt i ca en timma. Bryt sedan i lagom stora bitar. Klart!
 
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: