Key Lime Pie Icecream

| Postat i: desserter, glass
Det har vart lite tyst på bloggen.. Sonen blev akut sjuk och det ledde till en ambulansfärd till sjukhuset och tre dagars vistelse där. Efter det har både sonen och jag vart helt slut. Nu är han bättre, det visade sig vara en seglivad krupp ihop med en elak streptokock infektion i halsen. Inte den bästa kombon. Hemskt att se sina barn så ordentligt sjuka och när han började kippa efter luft då var det kört för mig.. Slängde mig på luren till 112 och försökte hulkande få fram vad det var för fel på sonen. 5 minuter senare (som så klart kändes som en evighet) kom ambulansen och dom gav honom adrenalin att inhalera direkt och sen iväg till sjukhuset... Puhh vi har knappt hämtat oss än. 
När jag var liten fick jag alltid glass när jag var sjuk och det är ju det bästa särskilt när man har ont i halsen.
Snabbglass varianten med kondenserad mjölk är ju en favorit här som ni kanske vet, denna gången ville jag ha något syrligt och kom då att tänka på key lime pie som innehåller samma ingredienser, förutom grädde. Så det kunde ju inte bli något annat än gott?! och det blev det syrligt men ändå en viss sötma, härligt för både sjuka och friska!

 
Recept:
 
1 burk kondenserad mjölk
5 dl vispgrädde
3 äggulor
3 lime, rivet skal+ saft
5 krossade digestivekex
 
Vispa upp äggulorna med den kondenserade mjölken, limesaft+skal.
I en annan bunke vispar du grädden tills den bildar mjuka toppar.
Vänd ihop de bägge smetarna med de krossade digestivkexen (jag gillar när det blir ganska stora bitar så smakar det lite mer) Häll upp i en form och frys ca 5 timmar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vad läskigt med din son, skönt att det gick bra!

Glassen ser jättefin ut, har också velat testa att göra sån glass, älskar ju pajen så borde älska glassen ;)

Men hjälp vad gott!

Så ljuvligt gott och vackert!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: