Oreo Milkshake for Grown ups

| Postat i: desserter
Milkshake med sprit i, har ni testat? Om inte gör det!
Supersnabb och enkel efterätt med en vuxen twist. Självklart går den lika bra att göra utan alkohol också.
Man kan ta lite vad som finns i skåpen hemma som tex rom eller likör, här hemma har vi en favorit blandning med kahlua, vaniljvodka och Baileys. Tillsammans med ett par oreokex i blendern, lite grädde ovanpå och chokladströssel kant på glaset blev det en riktigt rolig efterätt! Det blev choklad över från när jag doppade glaskanterna så några jordgubbar åkte ner i chokladen och fick ett strösseltäcke dom med.
 
 
 
För att göra strösselkanten behöver du:
50 gram smält mörk choklad
Strössel hällt på ett fat. Jag använde mig av nonpareils som är små och fastnar lätt på glaskanten.
 
Doppa glaset först i den smälta chokladen lyft försiktigt upp och snurra glaset lite så rinner chokladen inte ner längs kanterna. Tryck sedan ner glaset i tallriken med strössel. Ställ kallt och låt stelna.
 
Milkshake 4 glas
 
1 bytta häagen-dazs vanilla ice cream ( eller någon annan god glass)
3 cl vaniljvodka
3 cl kahlua
3 cl Baileys
tre hela oreo kex
2 dl röd mjölk, eller mer beroende på hur tjock eller lös du vill ha din milkshake
 
3 dl vispad grädde
 
Skopa ner glassen i en blender och tillsätt övriga ingredienser kör på högsta inställningen tills allt är blandat.
Häll upp i strösselglasen och spritsa eller klicka över vispad grädde.
 
 
 
 
 

Åh det där ser festligt ut!

Åh vad gott :D

Godkväll, godkväll! Ville bara meddela att jag nu lagt ut på min blogg vem som vann designutlottningen. Se till att du tittar på hela filmen så att du inte missar något ;) Om du inte vann denna gång; jag säljer som sagt designer och förhoppningsvis blir det en ny utlottning igen om ett tag, så var inte ledsen! Det går alltid fler tåg.

http://www.sannasrum.se/2014/02/vinnare-av-designutlottningen/#respond

Kram kram

men va mumsigt, och riktigt fina bilder




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: