Nutella Brownie Bars

| Postat i: Bakat, brownies, choklad, desserter
Okej.. Vi pratar choklad här. Och då menar jag  total choklad överdos. Från början till slut. 
Jag tror aldrig att jag ätit något som det är så mycket choklad i som dessa brownie bitarna och det är också något av det absolut godaste jag någonsin bakat. Jag har under tre dagar haft väldigt många ärenden ute i köket, telefonen har mystiskt glömts kvar på diskbänken, ja just det tidningen jag ville läsa, la jag inte den på matbordet? Stängde jag verkligen av spisen?... För ni vet när man ändå är där ute i köket kan man ju lika gärna passa på att öppna kylskåpet och ta en liten bit, eller två. Eller en jätte stor. Och det blir mycket utav det här receptet så det går att gå och äta av den i flera dagar. Jag har levt i total choklad lycka kan jag säga, och det tror jag att ni kommer förstå när ni ser receptet nedan. Receptet hittade jag här sedan har jag ändrat om lite i det för att passa svenska mått och matvaror. Det blir lite som den mest fantastiska kladdiga brownien ni kan tänka er pluss ett krispigt täcke med nutella och mjuka minimarshmallows.. Heaven here i come!
 
 
 
Recept
 
150 gram smör
200 gram mörk choklad
2,5 dl socker
1 dl farinsocker
1 tsk vaniljextrakt, eller vaniljpulver
2 msk kaffe, avsvalnat bryggt
En nypa salt
3 ekologiska ägg
2,5 dl vetemjöl
 
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Klä en fyrkantig bakform med bakplåtspapper ( min är ca 30x40 )
 
Hacka den mörka chokladen och lägg 150 gram av den i en bunke som tål micro tillsammans med smöret. Värm på medelvärme ca 30 sekunder, ta ut rör och micra 30 sekunder till eller tills allt är smält.
Rör i socker och farinsocker.
Tillsätt sedan vanilj, salt och kaffe till smeten. 
Rör ner äggen ett i taget och när allt är ihopblandat vänder du ner mjölet och resterande 50 gram av den hackade chokladen.
Häll smeten i den bakplåtspapperklädda formen och grädda ca 20 min. Brownien skall ha stelnat i kanterna men vara lite "dallrig" in mot mitten. Ta ut och låt svalna.
 
Nutella crunchy topping
 
200 gram mörk choklad
2,5 dl nutella
1 msk smör 
5 dl Rice crispies eller coco puffs.
2 dl minimarshmallows
 
Smält nutella, choklad och smör tillsammans i micron. Låt svalna. Och rör sedan ner rice crispies och minimarshmallows.  Bred detta över brownien och ställ i kylen i två timmar. Ta sedan ut och skär i bitar. Förvara i en lufttät burk i kylen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

OH så mumsigt <3

Svar: Ja dessa faller definitivt under kategorin super mumsigt ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Åhhhh vad gott!! :)

Svar: Ja det var fantastsikt gott, testa dom säger jag bara ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Ser otroligt goda ut! :)

Svar: Tack det var dom ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Men gud vad gott =)

Svar: Ja det får bli en ny sats av den här snart tror jag :)// Malin
Malin Dahlstrom

Mums

Svar: Ja det var super mums tillochmed ;)
Malin Dahlstrom

Det ser väldigt smarrigt ut! <3
Dessutom måste jag berömma de vackra bilderna i detta inlägg.
Kram

Svar: Tack snälla alltid roligt när folk gillar bilderna :)Tack för att du kikade in // Malin
Malin Dahlstrom

Ojjj vad gott!!!!!

Svar: Tack! Jag lovar det var det ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Så så himlans gott ut! :)

Svar: Tack! Jag lovar det var det ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Smaskigt goda och vilka läckra bilder.
Välkomna till mig där jag bjuder på massa godsaker.

Svar: Tack, ska genast kolla in vad du har på bloggen :)// Malin
Malin Dahlstrom

Jisses vad smarrigt. :D

Svar: Ja måste nog göra en ny sats sådan här snart.. Den var smarig till tusen!// Malin
Malin Dahlstrom

wowwow sååå underbart gott det ser ut man blir ju frestad till tusen, receptet tar jag så får man prova en dag :D
Tack för en fin och söt blogg :)

Svar: Tack för fina ord dom värmer och vad roligt att du kikade in du är varmt välkommen tillbaka :) // Malin
Malin Dahlstrom

Mmm det såg riktigt mumsigt ut! Måste testa att baka dessa! Jätte fina bilderna också:)

Svar: Tack vad roligt att du tycker det :) Hoppas du testar att baka den berätta gärna vad du tyckte!// Malin
Malin Dahlstrom

Vilka fina bilder du delar med dig av..Nu hade jag behövt lita tips på en tårta som ja ska baka på fredag till min dotter...Kommer ha sockerkaksbottnar och överdrag med prinsessa marsipan och en mimmmi figur på..va kan man ha för god smak och vika saker ska man köpa hem till innehållet på tårtan...tips mottages gärna o hoppas att du känner för hjäla mig :) kram

Svar: Först måste jag bara säga förlåt att jag inte svarat dig tidigare! Jätte ledsen för det har vart lite mycket med sjuka barn och allt möjligt.Hoppas ni hade ett bra kalas, i en prinsesstårta är det ju gott med klassiska smaker som rörörda hallon vaniljkräm och grädde. Men det är även jättegott att göra lemoncurd och blanda ihop med grädden ( men skippa vaniljlagret då tycker jag) Kika gärna in och fråga något igen när du behöver så ska jag försöka vara snabbare på att svara då!
// Malin
Malin Dahlstrom

Guuuud så gott det lät, det ska jag baka ikväll! :D

Svar: Vad kul hoppas du tyckte om den!// Malin
Malin Dahlstrom

läckert

Svar: Tack// Malin
Malin Dahlstrom

Åhh så gott!

Svar: Ja den är löjligt lifsfarligt himlastormande god.. Faktsiskt ;)// MAlin
Malin Dahlstrom

Åh vad gott! Precis ett sånt recept jag letar efter :)

Svar: Vad kul!Hoppas du testar den den är fantastiskt god :)
Tack för att du kikade in
// Malin
Malin Dahlstrom

Nej nu kändes den vardagliga meliset väldigt blekt gemtemot denna go bit ;)

Tusen tack för tipset och receptet!!!!

Svar: Haha ja det är tur att den här inte finns till mellanmål varje dag ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Läckra foton! Och åh vilket recept. Vad roligt! Tack för detta :) Jag ska prova att göra denna delikatess.

Svar: Tack vad roligt att du tycker det! Hoppas du har testat den, om inte gör det säger jag bara!
Malin Dahlstrom

OMG!!

Svar: Ja det var precis vad jag sa när jag bet i den första med ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Ser riktigt gott ut! Måste testa :)

Svar: Ja gör det säger jag bara! Berätta gärna vad du tyckte sen!// Malin
Malin Dahlstrom

ÅH!!!! så sugen! Ser otroligt gott och snyggt ut!

Svar: Ja man blev konstant sugen när dom fanns i kylen ;) Tack för att du kikade in
// Malin
Malin Dahlstrom

Ida

Fina bilder och va gott de ser ut :)

Svar: Tack vad kul att höra! Och dom var farligt goda kan jag säga ;)Tack för att du kikade in!
// Main
Malin Dahlstrom

Åh vad det ser gott ut!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Åååh så gooot! :'D

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Det ser helt otroligt gott ut! Måste definitivt testa :D

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Jösses så GOTT!!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

ser sjukt gott ut,måste testas! Få diabetes av att bara kolla på den..!

Svar: Ja dom är farligt beroende framkallande dom här ;)// Malin
Malin Dahlstrom

men åhh vad gott!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Ser underbart gott ut! Otroligt fina och inspirerande bilder!

Svar: Tack vad roligt att höra :) Vad kul att du kikade in du är varmt välkommen tillbaka // Malin
Malin Dahlstrom

Hjälp vad gott detta lät, måste verkligen testas! :)

Svar: Hoppas du testar dom berätta gärna vad du tyckte sen!// Malin
Malin Dahlstrom

gott!

Svar: Tack :)// Malin
Malin Dahlstrom

gott!! <3

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Ser ju sååå gott ut, blev så sugen nu!

Svar: Ja det var inte helt lätt att ha dom i kylen.. Ville ha en hela tiden ;)// Malin
Malin Dahlstrom

De ser riktigt goda ut!

Svar: Det var dom kan jag säga ;)Tack för att du tittade in!
/ Malin
Malin Dahlstrom

Så fort jag ser något med nutella i rubriken, klickar jag mig in på direkten! Blir aldrig besviken heller, SÅ GOTT!

Svar: Nutella är vanebildande ;) Å så gott hihi// Malin
Malin Dahlstrom

Men åh, det där ser ju helt underbart ut! :D Kram

Svar: Tack, det var det kan jag säga ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Choklad kan man aldrig få för mycket av. Låter farligt att ha i kylskåpet dock, förstår att du hade många ärenden till köket. :-)

Svar: Ja choklad är det bästa jag vet.. Ifall det inte redan märks på bloggen menar jag ;) Å med dessa i kylskåpet så blev inte chokladbegäret direkt mindre ;)// Malin
Malin Dahlstrom

Men så gott det såg ut!

Svar: Det var supergott, roligt att du kikade in du är varmt välkommen tillbaks// Malin
Malin Dahlstrom

Men mums!

Svar: Tack )// Malin
Malin Dahlstrom

Åh gott!!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Ida

Det där såg väldigt gott ut! fina bilder också :)

Svar: Tack vad roligt att du tycker det alltid lika kul att höra :)
Malin Dahlstrom

Mmm så gott det ser ut!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Ser ut som rena drömmen!

Svar: Ja för en chokladälskare är dom rena drömmen, måste nog göra en ny sats snart!!Tack för att du kikade in // Malin
Malin Dahlstrom

åh så gott :D

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Åhh gud vad gott!! :D

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

Låter och ser gudomligt gott ut!

Svar: Det var dom nog bland det godaste jag gjort! Tack för att du kikade in!// Malin
Malin Dahlstrom

- ja visst! :D

Svar: Jo men visst serru ;) Testa!// Malin
Malin Dahlstrom

Mums va gott det där ser ut!
Och stort grattis till nomineringen Årets bakblogg!

Kram Karin

Svar: Tack Karin :) Lätt chockad fortfarande, för att inte tala om hur jag lät när jag insåg att det var Sebastian Boudet i luren hahah!Grattis själv till din nominering <3
// Malin
Malin Dahlstrom

Du är så fantastisk på att beskriva känsla för smaker och kombinationer. Lovely! Oj o oj, detta recept måste jag helt enkelt prova också. Suktas som vanligt här! :D ♡

Svar: Men åhhh vad gullig du är!! Tack snälla <3
Malin Dahlstrom




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: