Bounty Cupcakes

| Postat i: Bakat, frosting
Häromdagen när vi var i affären så fanns det en massa chokladbitar med lockpriser, typ 4 för tio, plockade på mig några i farten så där som man gör ibland. När vi kom hem hamnade dessa i godislådan.. eller ja dom som inte blev uppätna direkt hamnade i godislådan.. Bland dessa chokladbitar fanns Bounty, som liten var detta min absoluta favorit bland choklad, den och skotte den med russin och choklad... Finns dom fortfarande ens?
Nu på äldre dagar ( i den ringa åldern av snart 35 får man börja skriva på äldre dagar antar jag fastän jag inte alls känner mig äldre än 25..) är det sällan jag köper Bounty måste jag erkänna. Men den är ju fantastiskt god måste jag säga! Kokos är väldigt gott i kakor och jag funderade på om man inte skulle kunna ta och trolla fram ett par bounty cupcakes. Efter några misslyckade försök med  smet som blev för tung av all kokos och lite trixande och ändrande i ingredienslistan så blev det riktigt bra tillslut, tillsammans med en kokossmakande angel feather icing ( Hade glömt hur jäkla god den där frostingen faktiskt är!) lite ringlad och choklad och rostade kokosflingor så föddes den-Bounty Cupcaksen.  Och den där frostingen som blir som en ljuvlig kokosboll fast godare den har jag stora planer för.. Får se vad jag hinner med till helgen!

 
Cupcakes:
12 st
100 gram mjukt smör
1,5 dl ljust muscovadosocker (går att byta ut mot farin eller vanligt socker men det blir godast med muscovado)
2 ägg
1,5 dl grädde ( grädde för att jag hade det i kylen men det går att byta ut mot tex mjölk eller vaniljvisp är supergott)
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
100 gram kokos
3 små bounty ( alltså en dubbel förpackning och en enkel)
 
Vispa socker och smör tills det blir riktigt fluffigt.
Tillsätt äggen ett i taget och vispa ordentligt mellan äggen.
Dela bountyn i mindre bitar.
Blanda mjöl,bakpulver och kokos i en skål och tillsätt bounty bitarna i mjölblandningen. Vänd sedan ner detta i ägg smeten.
Fyll pappersformar i en muffinspanna nästan hela vägen upp till kanten.
Grädda i 200 grader ca 15 min.
 
Angel Feather icing med kokos smak
2 äggvitor
3/4 dl Corn syrup eller Glykos
170 gram socker
2 msk vatten
1 tsk vinäger
1 tsk vaniljpulver eller fröna från en vaniljstång
Kokkos extrakt (eller kokosessens) droppa i efter smak, jag hade en halv tsk extrakt ungefär.
 
Häll allt utom vanilj och extrakt i en bunke. Sätt bunken över en kastrull med sjudande vatten, vattnet får inte nå bunken. Vispa med elvisp i 7 min, smeten blir som en maräng fast segare och glansig när den är klar.
Ta av från värmen och vispa i vaniljfrön och extrakt.
Låt svalna.
 
Choklad sirap
2msk kokhett vatten
1msk kakao av god kvalitet
1 msk socker
Blanda allt i en kopp. 

ta en spritspåse och häll chokladsirapen längs med sidorna innan du fyller den med frostingen. Spritsa sedan ut på dina cupcakes och strö över rostade kokosflingor.
 
 
 
 
 
 

Så fina dom blev och goda ser dom oxå ut att va :)

sv: Jaha vad kul :) Gör det, amarulapannacottan är gryym!! ;)

Åh mumma vad gott!

Du jag har en fråga till dig angående feelunique. Jag läste att flera får tull därifrån och att man sedan måste krångla med det, har du vart tvungen att betala tull?

Svar: Hej Sanna!förlåt att det har dröjt så med svar, har vart lite mycket här..
jag har aldrig åkt på tull från feel unique men jag har flera vänner som beställer därifrån så jag kollade med dom, alltid bra med tillförlitliga källor ;)
En av dom har åkt på tull 1 gång och då hade hon beställt för över 1000 kr. Eftersom frakten är gratis kan man ju dela upp sakerna i flera olika paket för att minska risken..
Jag brukar också välja att inte konvertera till svenska kronor utan shoppar i pund, brukar av någon anledning bli lite billigare då.
Hoppas allt är bra med dig Kram Kram Malin
Malin Dahlstrom

Så fina och de ser fantastiskt goda ut!!! 😄

Ingen fara alls :) Jag tänker mest bara att det blir jobbigt och tjafsa, för det ska ju inte vara tull om det är inom EU :) Men får testa att beställa nåt litet ;D hihi

Svar: Feelunique ligger på jersey öarna som står utanför EU lagar, det är därför man kan behöva betala tull. :) Jag beställde mascara och lite grejer till håret för mindre än halva priset och det var här på 5 dagar, så snabbt har jag aldrig fått paket förr :D och betalade ingen tull.. så jag kan inget annat än säga att jag är supernöjd :) Jag har försökt beställa något litet en massa ggr.. av någon anledning blir det alltid lite mer *s*
Malin Dahlstrom

OMG! så gott!!

Svar: Gillar man choklad och kokos tycker jag att man ska testa dessa för dom var sjukt goda!// Malin
Malin Dahlstrom

ojojoj vad gott det såg ut =)

Svar: Tack, kokos och choklad ihop med angel feather icingen blev magiskt gott ihop :)// Malin
Malin Dahlstrom

Ser jättesmaskigt ut :)

Svar: Ja dom blev sjukt goda faktiskt! Choklad å kokos är så gott ihop// Malin
Malin Dahlstrom

Åh ser helt magiskt goda ut!

Svar: Tack :) Kokos och choklad vad kan gå fel liksom!// Malin
Malin Dahlstrom

Sant! Samma sak med chokladbollar rullade i kokos, mums!

Ser supergott ut! Hur länge håller de? Skulle behöva förbereda en dag innan...

Svar: En dag innan kan du absolut göra dom, tror jag hade dessa i kylskåpet i tre dagar innan dom tog slut, muffinsen blir lite torra av att stå så länge i kylen men en dag innan är ingen fara.// Malin
Malin Dahlstrom




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: